Warunki Realizacji Zleceń
odbieranych w punktach sprzedaży E-Leclerc Polska
dokument obowiązujący od 25 grudnia 2014 roku
I. Postanowienia ogólne.
1. Niniejszy dokument: "Warunki Realizacji Zleceń" (dalej jako "WRZ"), określa podstawowe
zasady i warunki wykonywania usług fotograficznych za pośrednictwem strony internetowej http://foto.e-leclerc.pl/ prowadzonej przez spółkę CEWE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kędzierzynie Koźlu, adres: 47-230 Kędzierzyn - Koźle, ul. Strzelecka 11, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000175864, posiadającą numer NIP: 749-00-03-238, posiadającą kapitał zakładowy: 18.587.500 PLN (dalej jako "Laboratorium") oraz sprzedaży tych usług prowadzonej przez spółkę E.Leclerc Polska (dalej jako ”Sprzedawca”).
2. Wykonywanie usług fotograficznych (dalej jako "Usługi") polega na wykonywaniu przez
Laboratorium odbitek fotografii przekazanych przez Klienta na papierze fotograficznym, innym materiale lub produkcie (wybranym przez Klienta z oferty Laboratorium) i wykonywaniu w szczególności kalendarzy (np. ściennych, biurkowych), plakatów, fotoksiążek, kartek okolicznościowych, okładek, elementów dekoracyjnych lub fotogadżetów (np. kubków, koszulek) o cechach indywidualnych nadanych im przez Klienta na podstawie zlecenia, które Klient przesyła Laboratorium wraz z fotografią za pośrednictwem oprogramowania „Fotoświat” lub przez stronę internetową Laboratorium bądź stronę internetową partnera handlowego Laboratorium.
3. Sprzedaż Klientowi Usług wykonanych przez Laboratorium następuje w punktach sprzedaży
Sprzedawcy, po dostarczeniu przez Laboratorium Usług do Sprzedawcy. Sprzedaż Usług następuje na podstawie umowy zawieranej przez Klienta ze Sprzedawcą. Laboratorium nie jest sprzedawcą, a podmiotem bezpośrednio odpowiedzialnym wobec Klienta jest Sprzedawca (spółka E-Leclerc Polska).
4. Laboratorium zajmuje się przyjęciem zamówienia i zawarciem umowy na rzecz i rachunek
Sprzedawcy, obsługą zamówienia (do momentu dostarczenia Usługi do punktu odbioru Sprzedawcy) oraz wykonaniem Usługi w ramach umowy łączącej Klienta ze Sprzedawcą. Wydania Klientowi Usługi (w wybranym przez Klienta punkcie sprzedaży Sprzedawcy) dokonuje Sprzedawca, zapłata za Usługę jest dokonywana do rąk Sprzedawcy a dowód zakupu Usługi jest wydawany Klientowi przez Sprzedawcę. Sprzedawca może wykonywać swoje obowiązki i uprawnienia przewidziane w WRZ lub związane z wykonywaniem umowy (w tym składać wobec Klienta wszelkie oświadczenia) poprzez Laboratorium.
5. Klient w trakcie procesu składania zamówienia na Usługę jest wyraźnie informowany o
podmiocie będącym sprzedawcą.
6. Przesłanie przez Klienta prawidłowo i kompletnie wypełnionego formularza zlecenia (za
pośrednictwem oprogramowania „Fotoświat” lub przez stronę internetową Laboratorium bądź stronę internetową partnera handlowego Laboratorium) jest równoznaczne z zawarciem przez Klienta i Sprzedawcę umowy jednorazowego zlecenia na wykonanie określonej przez Klienta Usługi zgodnie z aktualną ofertą dostępną na stronie internetowej http://foto.e-leclerc.pl/. Po otrzymaniu od Klienta zlecenia wykonania usługi Laboratorium automatycznie powiadamia Klienta drogą elektroniczną (na podany przez Klienta adres e-mail) o przyjęciu Usługi do realizacji.
7. Zlecenia Klientów będących konsumentami na wykonanie Usług są przyjmowane i
realizowane wyłącznie na podstawie treści zlecenia złożonego przez Klienta, WRZ oraz przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Wszelkie odstępstwa od WRZ w odniesieniu do danego zlecenia na wykonanie Usługi wymagają pisemnego uzgodnienia pomiędzy Klientem a Laboratorium, dokonanego przed złożeniem przez Klienta zlecenia na wykonanie Usługi.
8. Przez Klienta będącego konnsumentem rozumie się osobę fizyczną, która dokonuje ze
Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
9. Przed złożeniem każdego zlecenia Klientowi zapewnia się możliwość nieodpłatnego
zapoznania z treścią WRZ oraz pobrania treści WRZ w sposób zapewniający Klientowi możliwość przechowywania treści WRZ, odtwarzania treści WRZ w niezmienionej postaci oraz dostępu do treści WRZ w przyszłości (ze strony Sprzedawcy i Laboratorium ten dostęp Klienta do treści WRZ nie jest ograniczony czasowo). Skuteczne złożenie zlecenia wymaga uprzedniego potwierdzenia przez Klienta, że zapoznał się z treścią WRZ, jest ona dla niego zrozumiała, akceptuje ją w całości i zobowiązuje się do jej przestrzegania. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, wskazuje się, że umowa sprzedaży Usług nie jest stosunkiem umownym o charakterze ciągłym w myśl art. 384(1) kodeksu cywilnego. W zakresie realizacji umowy wiążąca jest treść WRZ udostępniona Klientowi przed zawarciem umowy.
10. Treść WRZ jest również dostępna dla Klienta (do zapoznania się oraz pobrania) na stronie
internetowej http://foto.e-leclerc.pl/.
11. Zabronione jest wykorzystywanie strony internetowej Laboratorium przez Klienta lub osoby
trzecie, którymi Klient się posługuje, do przesyłania niezamówionej informacji handlowej oraz treści o charakterze bezprawnym. Akceptując treść WRZ Klient oświadcza, że nie naruszy tego zakazu.
12. Usługi realizowane na rzecz Klienta są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz
zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
13. W przypadku, gdyby zlecenie naruszało powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
Laboratorium może poinformować o tym Klienta, a w prawnie uzasadnionych przypadkach ma prawo odmówić przyjęcia takiego zlecenia do realizacji (co będzie równoznaczne nie zawarciu umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą).
14. Laboratorium dołoży wszelkich starań, aby zapewnić skuteczną ochronę prywatności swoich
użytkowników i ciągłość korzystania z oferowanych Usług.
15. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z systemu teleinformatycznego
Laboratorium lub programu „Fotoświat” znajdują się odpowiednio: na stronie internetowej Laboratorium (http://foto.e-leclerc.pl/) lub w systemie pomocy programu „Fotoświat”.
II. Własność intelektualna.
1. Laboratorium oraz Sprzedawca w zakresie związanym z przestrzeganiem praw autorskich do materiałów przekazanych w celu realizacji zlecenia pozostają zdani wyłącznie na oświadczenie Klienta, że jest on twórcą tego materiału i przysługują mu majątkowe oraz osobiste prawa autorskie do materiału jako utworu bądź na oświadczeniu Klienta, że nie jest on twórcą materiału, ale posiada licencję do materiału, jako utworu oraz zgodę twórcy materiału na jego anonimowe rozpowszechnianie oraz że Klient nie narusza żadnych autorskich praw osobistych twórcy materiału do tego utworu. Klient może ponosić pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenie materiałami przekazanymi w celu realizacji zlecenia praw osób trzecich, ich dóbr osobistych lub majątkowych lub osobistych praw autorskich osób trzecich. W przypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę trzecią przeciwko Laboratorium lub Sprzedawcy z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia jej praw materiałami przekazanymi przez Klienta w celu realizacji zlecenia, Klient zobowiązuje się zwolnić Laboratorium i Sprzedawcę z wszelkich zobowiązań z tego tytułu lub pokryć wszelkie straty lub wydatki, jakie z tego tytułu poniesie Laboratorium bądź Sprzedawca. Laboratorium nie jest też zobligowane do weryfikowania informacji źródłowych pliku i identyfikowania osób, których dane są umieszczone w informacjach źródłowych pliku (w celu badania autorstwa pliku). Również w tym zakresie odpowiedzialność spoczywa na Kliencie.
2. Wszelkie prawa Laboratorium do strony internetowej, w tym majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jej nazwy czy domeny internetowej, a także prawa do wzorców, formularzy oraz logotypów należą do Laboratorium, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z prawem i określony przez Laboratorium. Wykorzystanie jakichkolwiek zasobów i treści strony internetowej Laboratorium (w tym np. fotografii lub sposobów prezentacji) w celach niezwiązanych wprost z zamawianiem Usług, może się odbyć tylko za uprzednią, pisemną zgodą Laboratorium.
3. Laboratorium zastrzega sobie prawo do umieszczania na stronie internetowej treści reklamowych dotyczących oferowanych Usług, jak i towarów i usług osób trzecich, w formach i sposobach stosowanych w sieci Internet.
III. Dane osobowe.
1. Przed zawarciem umowy, Klient został poinformowany, że Laboratorium (CEWE spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kędzierzynie – Koźlu, przy ul. Strzeleckiej 11, 47-230 Kędzierzyn Koźle), jako administrator danych osobowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, będzie przetwarzać dane osobowe Klienta.
2. Klient ma prawo dostępu do treści wszystkich swoich danych osobowych, prawo wglądu w te
dane, prawo ich poprawienia lub usunięcia. Ponadto, Klient ma prawo uzyskania od Laboratorium informacji o celu i zakresie przetwarzania jego danych osobowych. Laboratorium zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru.
3. W sytuacji, gdy Klient zapomni ustalonego przez siebie hasła dostępu do konta Użytkownika
w serwisie internetowym oraz opcja „nie pamiętam hasła” dostępna na stronie nie rozwiąże problemu, Klient może zwrócić się w formie e-maila (na adres e-mail leclerc@cewe.pl ) z wnioskiem o zmianę hasła z poziomu Administratora. W tym trybie hasło zostanie zmienione maksymalnie w ciągu 72 godzin od wysłania prośby.
4. Rejestrując się na stronie internetowej Laboratorium, Klient potwierdza wypełnienie przez
Laboratorium obowiązku informacyjnego w zakresie poinformowania Klienta, że Laboratorium będzie zbierać i przetwarzać dane osobowe Klienta w celach koniecznych dla realizacji umowy, której Klient jest stroną oraz świadczenia zamówionych przez Klienta Usług (w tym w celu kontaktu z Klientem w związku z realizacją zlecenia), zaś podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, a Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania lub usuwania.
5. Rejestrując się na stronie internetowej Laboratorium, Klient może również wyrazić zgodę na
przetwarzanie jego danych osobowych przez Laboratorium w celach marketingowych bądź w celu umożliwienia Klientowi łatwiejszego logowania się w przyszłości. Przed udzieleniem którejkolwiek z tych zgód, Laboratorium poinformuje Klienta o celu przetwarzania jego danych osobowych oraz o znanych Laboratorium lub przewidywanych kategoriach odbiorców tych danych. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, zaś zgoda Klienta może być w każdym czasie odwołana. Klient posiada prawo dostępu do treści danych osobowych, prawo wglądu w te dane, prawo ich poprawienia lub usunięcia.
6. Rejestrując się na stronie internetowej Laboratorium, Klient może wyrazić zgodę na
przesyłanie mu informacji handlowych w formach dozwolonych prawem (w tym ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie danych osobowych). Ta zgoda może być odwołana przez Klienta w dowolnym czasie.
7. Dane osobowe Klienta mogą być udostępniane przez Laboratorium innym podmiotom
wskazanym w przepisach prawa. Ponadto, dane osobowe Klienta mogą być przekazywane przez Laboratorium podmiotom z nim współpracującym, w szczególności Sprzedawcy (spółce E-Leclerc Polska), w celu wykonania umowy, której stroną jest Klient i realizacji złożonego przez Klienta zamówienia. W takich przypadkach administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych pozostaje Laboratorium.
8. Dane osobowe Klienta przetwarzane będą przez Laboratorium wyłącznie na podstawie
przepisów prawa lub upoważnienia do przetwarzania danych udzielonego przez Klienta oraz wyłącznie w celach wyraźnie wskazanych Klientowi. Laboratorium wskazuje, że może być uprawnione do przetwarzania danych osobowych Klienta także w zakresie niezbędnym dla realizacji swoich uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, przy czym przetwarzanie może obejmować wyłącznie dane osobowe niezbędne dla realizacji takiego uprawnienia lub obowiązku oraz trwać przez okres uzasadniony tym uprawnieniem lub obowiązkiem.
IV. Szczegółowe warunki realizacji zleceń internetowych w sprzedaży detalicznej.
Warunki realizacji zleceń fotograficznych
1. Przed złożeniem zlecenia Klientowi zapewnia się możliwość nieodpłatnego zapoznania z
treścią WRZ oraz pobrania treści WRZ w sposób zapewniający Klientowi możliwość przechowywania treści WRZ, odtwarzania treści WRZ w niezmienionej postaci oraz dostępu do treści WRZ w przyszłości (ze strony Sprzedawcy i Laboratorium ten dostęp Klienta do treści WRZ nie jest ograniczony czasowo). Skuteczne złożenie zlecenia wymaga uprzedniego zaakceptowania przez Klienta, że zapoznał się z treścią WRZ, jest ona dla niego zrozumiała, akceptuje ją w całości i zobowiązuje się do jej przestrzegania.
2. Przesłanie przez Klienta prawidłowo i kompletnie wypełnionego formularza zlecenia (za
pośrednictwem oprogramowania „Fotoświat” lub przez stronę internetową Laboratorium bądź stronę internetową partnera handlowego Laboratorium) jest równoznaczne z zawarciem przez Klienta i Sprzedawcę umowy jednorazowego zlecenia na wykonanie określonej przez Klienta Usługi zgodnie z aktualną ofertą dostępną na stronie internetowej http://foto.e-leclerc.pl/. Po otrzymaniu od Klienta zlecenia wykonania Usługi Laboratorium automatycznie powiadamia Klienta drogą elektroniczną (na podany przez Klienta adres e-mail), o przyjęciu Usługi do realizacji. Skuteczne złożenie zlecenia wymaga uprzedniego zaakceptowania przez Klienta, że zapoznał się z treścią WRZ, jest ona dla niego zrozumiała, akceptuje ją w całości i zobowiązuje się do jej przestrzegania.
3. W przypadku wystąpienia uzasadnionych wątpliwości Laboratorium dotyczących treści
zlecenia Klienta (w szczególności wynikających z nieprecyzyjnego lub wieloznacznego określenia treści zlecenia przez Klienta), Laboratorium zastrzega sobie prawo skontaktowania się z Klientem w celu weryfikacji treści zlecenia Klienta.
4. W przypadku, gdyby w trakcie składania (wysyłania) zamówienia Klient napotkał jakiekolwiek
niedogodności lub problemy (np. z powodu przerwy w dostępie Klienta do Internetu lub zawieszenia się komputera Klienta lub strony internetowej na jego komputerze) zastrzega się, aby Klient nie ponawiał składania zamówienia przez najbliższe 60 minut. Po otrzymaniu od Klienta zlecenia wykonania Usługi Laboratorium automatycznie powiadamia Klienta drogą elektroniczną (na podany przez Klienta adres e-mail), o przyjęciu Usługi do realizacji. Takie powiadomienie jest wysyłane na adres e-mail Klienta w ciągu 60 minut od zakończenia składania zamówienia. Po upływie tego czasu, a przed ewentualnym ponowieniem próby złożenia zamówienia Klient powinien upewnić się czy wiadomość e-mail o przyjęciu wcześniej wysłanego zlecenia została doręczona przez Laboratorium na adres e-mail Klienta, sprawdzając wszystkie foldery poczty przychodzącej (w tym folder poczty „Spam”, folder „Wiadomości śmieci” itp.). Otrzymanie przez Klienta tej wiadomości e-mail potwierdzać będzie, że zlecenie zostało skutecznie złożone. W takim przypadku ponowne zamówienie złożone przez Klienta stanowiłoby kolejne i odrębne zamówienie.
5. Klient powinien podać w formularzu rejestracyjnym dane prawdziwe. Laboratorium
zastrzega, że w przypadku podania przez Klienta danych nieprawdziwych, należyta realizacja umowy przez Sprzedawcę (i zlecenia przez Laboratorium) może być niemożliwa.
6. W procesie składania zamówienia Klient powinien podać w formularzu wymagane dane. Brak
podania tych danych spowoduje, że skuteczne złożenie zamówienia nie będzie możliwe.
7. Laboratorium zapewnia, że po zrealizowaniu zlecenia wszystkie przesłane przez Klienta pliki
(fotografie) zostaną usunięte z systemu Laboratorium po upływie 30 dni od momentu złożenia przez Klienta zamówienia”
8. Z uwagi na to, że po odebraniu przez Klienta Usługi wszystkie przesłane przez Klienta pliki
(fotografie) są po upływie 30 dni od momentu złożenia zamówienia usuwane z systemu Laboratorium, zaleca się zachowanie przez Klienta tych plików przez co najmniej dwa lata od daty wydania Usługi. Może to ułatwić ewentualną procedurę rozpatrywania reklamacji lub wręcz uczynić możliwym zadośćuczynienie żądaniom Klienta (np. w razie żądania przez Klienta w ramach rękojmi za wady wymiany Usługi na nową). Zastrzega się jednak, że posiadanie przez Klienta tych materiałów przy składaniu reklamacji nie jest warunkiem jej przyjęcia do rozpatrzenia.
Ceny i zasady płatności
9. Szczegółowe informacje o cenie każdej Usługi znajdują się w cenniku dostępnym na stronie
internetowej http://foto.e-leclerc.pl/. Cena każdej Usługi jest również umieszczona na stronie internetowej http://foto.e-leclerc.pl/w ofercie dotyczącej danej Usługi. Ponadto, Klient jest informowany o cenie zamawianej Usługi w trakcie procesie składania zamówienia.
10. Podane ceny są cenami brutto, uwzględniającymi podatek od towarów i usług, wyrażonymi w
złotych polskich.
11. W przypadku składania zamówienia za pośrednictwem programu „Fotoświat”, Klient
zobowiązany jest każdorazowo, przed przystąpieniem do pracy z programem, wykonać operację aktualizacji cennika. W przypadku nie dokonania aktualizacji cennika przez Klienta może mieć miejsce różnica w cenie pomiędzy ceną prezentowaną w programie bez dokonanej aktualizacji cennika, a ceną rzeczywiście i aktualnie obowiązującą w momencie składania przez Klienta zamówienia na daną Usługę. Zastrzega się, że cenami wiążącymi strony umowy są ceny podane na stronie internetowej http://foto.e-leclerc.pl/ (pkt 1 powyżej).
12. Zapłata za Usługę następuje przy odbiorze Usługi, na rzecz Sprzedawcy, gotówką lub inną
formą płatności akceptowaną w danym puncie odbioru Sprzedawcy (np. kartą płatniczą).
13. Laboratorium wskazuje (o czym również w dalszych częściach WRZ dotyczących warunków
dostawy oraz terminów wykonania Usługi), że w jednym procesie składania zamówienia Klient może składać zamówienie na Usługi różnego rodzaju, typu lub kategorii. W przypadku, gdyby Klient zamierzał objąć zamówieniem Usługi różnego rodzaju, typu lub kategorii, wówczas każda z tych Usług może stanowić osobne zamówienie, posiadające własny termin dostawy oraz własne koszty odbioru Usługi (koszt odbioru Usługi będzie naliczony i ponoszony dla każdej Usługi z osobna). Zapłata za każdą Usługę i koszt jej odbioru następuje osobno przy odbiorze danej Usługi.
14. Poza cenami Usług oraz kosztami odbioru Usług (omówionymi poniżej), nie są zastrzegane
żadne dodatkowe opłaty lub koszty, które mogłyby obciążyć Klienta.
Warunki dostawy
15. Wykonane Usługi są dostarczane na adres punktu odbioru Sprzedawcy wybranego przez
Klienta w trakcie składania zamówienia.
16. W każdym przypadku wykonane Usługi są dostarczane jedynie do punktów odbioru na
terytorium Polski.
17. Miejscem spełnienia świadczenia (Usługi) na rzecz Klienta jest miejsce, w którym Usługa jest
dostarczana Klientowi (punkt odbioru Sprzedawcy). Za chwilę wydania Klientowi Usługi uznaje się chwilę odebrania Usługi przez Klienta z tego miejsca. Korzyści i ciężary związane z Usługą oraz niebezpieczeństwo jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzą na Klienta dopiero z chwilą jej odebrania z punktu odbioru Sprzedawcy.
18. Koszty odbioru Usługi w punkcie odbioru Sprzedawcy są ponoszone przez Klienta.
19. Szczegółowe informacje o kosztach odbioru Usługi w punkcie odbioru Sprzedawcy znajdują
się w cenniku dostępnym na stronie internetowej http://foto.e-leclerc.pl/. Ponadto, Klient jest informowany o dokładnej wysokości kosztu odbioru Usługi w punkcie odbioru Sprzedawcy w trakcie procesu składania zamówienia.
20. Laboratorium wskazuje, że w jednym procesie składania zamówienia Klient może składać
zamówienie na Usługi różnego rodzaju, typu lub kategorii. W przypadku, gdyby Klient zamierzał objąć zamówieniem Usługi różnego rodzaju, typu lub kategorii, wówczas każda z tych Usług może stanowić osobne zamówienie, posiadające własny termin dostawy. W takim przypadku, koszt odbioru Usługi w punkcie odbioru Sprzedawcy będzie naliczony i ponoszony dla każdej Usługi z osobna. W takim przypadku Klient, w trakcie procesu składania zamówienia, jest informowany o terminie dostawy każdej z Usług oraz o dokładnej wysokości kosztu jej odbioru w punkcie odbioru Sprzedawcy dla każdej Usługi z osobna. W przedstawionym przypadku Klient wybiera więc dla wszystkich zamówionych Usług ten sam (jeden) sposób dostarczenia Usług, z tym, że każda Usługa posiada własny termin dostawy i dla każdej Usługi zostają naliczone osobne koszty jej dostawy.
21. Wraz z wydawaną Klientowi Usługą Sprzedawca wręcza Klientowi dowód zakupu Usługi
(paragon fiskalny lub fakturę VAT - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub wolą Klienta).
22. Usługa doręczana Klientowi jest umieszczana w kopercie źródłowej (zawierającej m. in.
numer zlecenia Klienta). Zalecane jest zachowanie przez Klienta koperty źródłowej przez czas trwania uprawnień z tytułu rękojmi za wady Usługi. Może to ułatwić lub przyspieszyć ewentualną procedurę rozpatrywania reklamacji. Zastrzega się jednak, że przedłożenie koperty nie jest warunkiem przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia.
Termin wykonywania Usługi
23. Wszystkie Usługi są realizowane z należytą starannością i z uwzględnieniem zawodowego charakteru prowadzonej przez Sprzedawcę i Laboratorium działalności oraz w odpowiednim, możliwie najkrótszym terminie, określonym w procedurze składania zlecenia dostępnej na stronie internetowej http://foto.e-leclerc.pl/.
24. Czas realizacji zlecenia i wydania Klientowi Usługi jest zależny od wybranego przez Klienta przedmiotu Usługi oraz sposobu wykonania zlecenia i wynosi od 1 do 14 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy (rozumianych jako dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
25. Klient jest informowany o czasie realizacji Usługi w przypadku każdego ze składnych zleceń.
26. W przypadku, gdyby w jednym procesie składania zamówienia Klient złożył zamówienie na Usługi różnego rodzaju, typu lub kategorii, wówczas każda z tych Usług może stanowić osobne zamówienie, posiadające własny termin dostawy. Klient w trakcie procesu składania zamówienia jest informowany o terminie dostawy każdej z tych Usług z osobna (każda Usługa posiada własny termin dostawy). Realizacja całego zamówienia będzie trwać maksymalnie tyle, ile konieczne jest do zrealizowania produktu o najdłuższym czasie wykonania, przy zachowaniu maksymalnego czasu realizacji zlecenia z pkt 24 powyżej.
V. Rękojmia za wady oraz procedura reklamacyjna.
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Usługi wolnej od wad.
2. Na zasadach szczegółowo określonych w kodeksie cywilnym (art. 556 i następne), Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Usługa ma wadę fizyczną polegającą na niezgodności Usługi z umową. Niezgodność ma miejsce w szczególności wówczas, gdy Usługa:
a) nie ma właściwości, które usługa tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub jej przeznaczenia bądź też nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniono Klienta (w tym przedstawiając próbkę lub wzór);
b) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę lub Laboratorium przy zawarciu umowy, a żaden z nich nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
c) została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady, które istniały w chwili wydania Klientowi Usługi w miejscu jej dostawy (lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Usłudze w takiej chwili). Z tym, że jeżeli wada została stwierdzona przed upływem roku od wydania Klientowi Usługi, domniemywa się, że istniała ona (lub jej przyczyna) już w tamtej chwili. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
4. Jeżeli Usługa ma wadę, Klient może wedle swojego wyboru:
a) żądać wymiany Usługi na wolną od wad albo usunięcia wady:
Sprzedawca ma wówczas obowiązek wymienić Usługę albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić żądaniu Klienta w przypadkach przewidzianych przepisami prawa (art. 561 § 3 kodeksu cywilnego),
bądź też
b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy:
chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Usługę na wolną od wad albo wadę usunie (ograniczenie to nie dotyczy przypadku, gdy Usługa była już wymieniona lub naprawiana albo Sprzedawca nie wykonał obowiązku usunięcia wady lub wymiany Usługi na wolną od wady). Ponadto, co do zasady Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać nowej, niewadliwej Usługi a zamiast nowej Usługi może żądać usunięcia wady. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
5. Koszty wymiany lub naprawy Usługi ponosi Sprzedawca. Poza tym, Sprzedawca ma obowiązek przyjąć od Klienta wadliwą Usługę w razie jej wymiany na nową lub odstąpienia od Umowy. Klient na koszt Sprzedawcy dostarczy wadliwą Usługę do dowolnego punktu odbioru Sprzedawcy (w tym punktu, w którym dokonał odbioru Usługi). Jeżeli Sprzedawca (lub działające w tym zakresie Laboratorium) nie ustosunkuje się w terminie 14 dni do żądania Klienta (obniżenia ceny, wymiany Usługi na nową bez wad lub usunięcia wady Usługi), wówczas uznaje się, że Sprzedawca uznał żądanie Klienta za uzasadnione.
6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Usługi Klientowi.
7. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Usługi na wolną od wad przedawnia się z upływem jednego roku od dnia stwierdzenia tej wady (ale bieg tego terminu nie może zakończyć się przed upływem wyżej wskazanego terminu dwóch lat). Także w terminie jednego roku od stwierdzenia wady Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady Usługi (jeżeli Klient żądał wymiany Usługi na niewadliwą lub usunięcia wady, wówczas bieg tego terminu rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Usługi lub usunięcia wady).
8. Na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego, Klientowi realizującemu uprawnienia z tytułu rękojmi przysługuje również możliwość żądania naprawienia szkody, w tym szkody którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady (w szczególności z tytułu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania czy przewozu Usługi).
9. Na zasadach określonych szczegółowo w kodeksie cywilnym (art. 573 i następne), Sprzedawca jest również odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Usługa ma wadę prawną.
10. Sprzedawca i Laboratorium wskazują, że Laboratorium wykonujące Usługę dołoży należytych starań, aby odwzorowanie barw na zdjęciach (odbitkach) fotografii przekazanych przez Klienta było jak najbliższe naturalnemu. Jednak z niezależnych od Laboratorium względów natury technicznej i technologicznej (w szczególności z uwagi na różnorodność monitorów, z jakich mogą korzystać Klienci oraz związane z tym różnice w wyświetlaniu kolorów), Laboratorium nie ma obiektywnej możliwości zagwarantowania, że odwzorowanie barw będzie zgodne z barwami wyświetlanymi na dowolnym monitorze, z którego korzysta Klient.
11. Sprzedawca i Laboratorium zwracają uwagę, że uzyskanie przez Klienta Usługi o odpowiedniej jakości wymaga, aby Klient przesłał plik (fotografię) odpowiednio wysokiej rozdzielczości. Sprzedawca zwraca uwagę, że po przesłaniu przez Klienta pliku (fotografii) do wykonania wybranej Usługi, na stronie internetowej lub w programie pojawia się informacja o tym, czy plik (fotografia) posiada odpowiednio wysoką rozdzielczość dla danego rodzaju Usługi. Informacja ma postać emotikony (symbolu twarzy) w kolorze zielonym (jakość obrazu dobra), żółtym (jakość obrazu wystarczająca) lub czerwonym (jakość obrazu zła). Jedynie wyświetlenie emotikony zielonej (jakość obrazu dobra) zapewnia, że dany plik (fotografia) posiada dostatecznie wysoką rozdzielczość dla wykonania wybranej Usługi. W przypadku emotikony żółtej i czerwonej rozdzielczość pliku (fotografii) może nie być wystarczająca dla wykonania Usługi o odpowiedniej jakości. W takim przypadku Klient powinien wykorzystać inny plik (fotografię) o wyższej rozdzielczości.
Procedura reklamacyjna.
12. Celem zgłoszenia reklamacji związanej z realizowaniem przez Klienta uprawnień z tytułu rękojmi z wady towaru, Klient powinien dostarczyć lub przesłać reklamowaną Usługę do dowolnego punktu odbioru Sprzedawcy (w tym punktu, w którym dokonał odbioru Usługi) wraz z dowodem jej zakupu (np. paragonem lub fakturą; w przypadku Klienta będącego konsumentem, taki dowód zakupu nie stanowi wyłącznego sposobu potwierdzenia, że zakup Usługi miał miejsce; taki Klient może wykazywać zakup również innymi środkami).
13. Zaleca się, aby na potrzeby postępowania reklamacyjnego, do reklamowanej Usługi dołączyć otrzymaną przez Klienta przy odbiorze Usługi kopertę źródłową. Dołączenie takiego dokumentu może ułatwić lub przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, przy czym dołączenie dokumentu nie jest warunkiem przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia.
14. Z uwagi na to, że po odebraniu przez Klienta Usługi wszystkie przesłane przez Klienta pliki (fotografie) są usuwane z systemu Laboratorium po upływie 30 dni od momentu złożenia zamówienia przez Klienta, zaleca się, aby do reklamowanej Usługi Klient dołączył nośnik cyfrowy zawierający pliki (fotografie), w oparciu o które wykonano Usługę. Dołączenie tych materiałów nie stanowi warunku przyjęcia reklamacji, jednak może ułatwić procedurę rozpatrywania reklamacji lub wręcz uczynić możliwym zadośćuczynienie żądaniom Klienta (np. w razie żądania przez Klienta wymiany Usługi na nową).
15. Do reklamowanej Usługi Klient powinien dołączyć pisemną informację zawierającą: datę i miejsce jej sporządzenia; imię, nazwisko, adres oraz (opcjonalnie) numer telefonu i adres e-mail Klienta; rodzaj reklamowanej Usługi, datę jej nabycia, datę stwierdzenia wady Usługi, opis rodzaju i charakteru stwierdzonej wady; żądanie, jakie Klient zgłasza w związku z reklamacją.
16. Informacji, o których mowa w punkcie wyżej, Klient może udzielić poprzez wypełnienie, podpisanie i wysłanie wraz z Usługą formularza, przy czym skorzystanie z formularza jest dobrowolne i nie stanowi warunku przyjęcia lub uznania reklamacji.
6. Wszelkie inne reklamacje, niezwiązane z realizowaniem przez Klienta uprawnień z tytułu rękojmi z wady, mogą być zgłaszane pisemnie do dowolnego punktu odbioru Sprzedawcy (w tym punktu, w którym Klient dokonał odbioru Usługi albo telefonicznie pod numerem telefonu (77)4063181 bądź w formie wiadomości elektronicznej przesłanej na adres e-mail: leclerc@cewe.pl.
7. Sprzedawca (lub działające w tym zakresie Laboratorium) ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji bez nieuzasadnionej zwłoki (w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres poczty elektronicznej Klienta, w formie pisemnej na adres Klienta bądź w trakcie rozmowy telefonicznej, jeśli charakter reklamacji pozwoli na niezwłoczne udzielenie odpowiedzi).
VI. Odpowiedzialność.
1. Laboratorium informuje, że może nastąpić czasowa przerwa lub zakłócenie w
funkcjonowaniu serwisu internetowego Laboratorium, której powodem może być modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Laboratorium jak również siła wyższa czy działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od Laboratorium). Klient zostanie o tym poinformowany drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail.
2. W stosunku do Klienta będącego konsumentem Laboratorium oraz Sprzedawca ponoszą
odpowiedzialność odszkodowawczą wynikającą z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym z Kodeksu cywilnego. W szczególności Laboratorium lub Sprzedawca będą ponosić względem tego Klienta odpowiedzialność za szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania swojego zobowiązania (w tym Laboratorium za szkody wynikłe z niemożliwości lub utrudnienia w korzystaniu z serwisu, o których mowa w pkt 1), chyba że będzie to następstwem okoliczności, za które Laboratorium lub Sprzedawca nie ponoszą odpowiedzialności. Odpowiedzialność Laboratorium lub Sprzedawcy względem tego Klienta może posiadać również inne podstawy prawne, w tym oparte na odpowiedzialności za szkodę z czynu niedozwolonego (art. 415 i następne Kodeksu cywilnego) lub szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (art. 449(1) i następne Kodeksu cywilnego).
3. W stosunku do Klienta niebędącego konsumentem, Laboratorium lub Sprzedawca mogą
ponosić odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (w tym Laboratorium za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu z serwisu, o których mowa w pkt 1) wyłącznie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i tylko w granicach strat rzeczywiście poniesionych przez Klienta. W szczególności Sprzedawca ani też Laboratorium nie odpowiadają za szkody spowodowane korzystaniem przez tych Klienta z serwisu niezgodnie z przepisami prawa lub WRZ. W stosunkach z tymi Klientami wyłącznym źródłem zobowiązań Sprzedawcy i Laboratorium może być WRZ, zamówienie złożone przez Klienta lub bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
VI. Właściwość sądu i prawa, pozasądowe sposoby rozwiazywania sporów.
1. W stosunku do Klientów będących konsumentami w sprawach nieuregulowanych w WRZ zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. Klient będący konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń, w szczególności poprzez zwrócenie się:
a) do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów z bezpłatnym wnioskiem o wystąpienie do sprzedawcy w sprawie ochrony praw i interesów Klienta (na zasadach wynikających z ustawy z 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów) albo
b) do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej bezpłatnym, pisemnym wnioskiem o wszczęcie procedury mediacji zmierzającej do polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego między konsumentem a sprzedawcą (na zasadach wynikających z ustawy z 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej).
3. Ewentualne spory pomiędzy Klientem będącym konsumentem a Sprzedawcą mogą być poddane pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego według przepisów kodeksu postępowania cywilnego. W zależności od charakteru sprawy uzasadniona może być właściwość miejscowa kilku różnych sądów powszechnych (według wyboru osoby wszczynającej postępowanie sądowe).
4. W odniesieniu do Klientów niebędących konsumentami w sprawach nieuregulowanych w WRZ zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, z wyłączeniem przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi ustawowej. W stosunku do Klientów niebędących konsumentami wyłącza się odpowiedzialność Laboratorium i Sprzedawcy za wady fizyczne i prawne Usługi. Do Klientów niebędących konsumentami nie stosuje się postanowień zawartych w części V pkt 1-17 oraz części VIII pkt 2-7 WRZ.
5. Dla wszelkich sporów Laboratorium lub Sprzedawcy z Klientem niebędącym konsumentem sądem właściwym jest polski sąd powszechny właściwy odpowiednio: dla siedziby Laboratorium lub siedziby Sprzedawcy, a prawem właściwym dla Umowy lub sporów Klienta ze Sprzedawcą lub Laboratorium jest wyłącznie prawo polskie
VI. Postanowienia dodatkowe.
Odstąpienie przez Klienta od umowy.
1. Usługa obejmuje rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Klienta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Z tego względu i na podstawie art. 38 pkt 3) ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą bez podawania przyczyn tego odstąpienia. Nie uchybia to możliwości odstąpienia od umowy przez Klienta będącego konsumentem w innych, prawem dozwolonych przypadkach (np. w ramach rękojmi za wady).
Opóźnienie Sprzedawcy w wykonaniu Usługi
2. Jeżeli Sprzedawca opóźnia się w wykonaniu Usługi, Klient może mu wyznaczyć dodatkowy termin na wydanie Usługi, a po bezskutecznym upływie tego terminu Klient może odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy ze Sprzedawcą Klient może również złożyć na ręce Laboratorium.
3. Jeżeli jednak uprawnienie do odstąpienia przez Klienta od umowy ze Sprzedawcą zostanie zastrzeżone na wypadek niewykonania przez Sprzedawcę Usługi w terminie ściśle określonym, Klient może, w razie zwłoki Sprzedawcy, odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego. To samo dotyczy wypadku, gdy wykonanie Usługi przez Sprzedawcę po terminie nie miałoby dla Klienta znaczenia ze względu na właściwość Usługi albo ze względu na zamierzony przez Klienta cel umowy, wiadomy ze Sprzedawcy.
4. Jeżeli Sprzedawca (lub Laboratorium) oświadczy Klientowi, że Usługa nie zostanie spełniona, Klient może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także jeszcze przed nadejściem oznaczonego terminu wykonania Usługi.
5. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą, a Klient jest uprawniony do żądania od Sprzedawcy niezwłocznego zwrotu wszystkiego, co świadczył w wykonaniu umowy oraz do żądania naprawienia (na zasadach ogólnych) szkody wynikłej z niewykonania przez Sprzedawcę zobowiązań umownych. Klient ma przy tym obowiązek zwrócić Sprzedawcy wszystko, co otrzymał od niego na mocy umowy (Sprzedawca ma obowiązek to przyjąć).
Zwłoka Klienta w odbiorze Usługi.
6. Wykonane Usługi są przechowywane w punktach odbioru Sprzedawcy przez 3 miesiące od daty realizacji. Jeżeli Klient dopuszcza się zwłoki w odbiorze Usługi, Sprzedawca może oddać Usługę na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo Klienta, po uprzednim poinformowaniu Klienta o możliwości oddania Usługi na przechowanie na jego koszt i niebezpieczeństwo a także o wysokości kosztów, jakie będą łączyć się z takim przechowaniem oraz o sposobie i miejscu odebrania Usługi przez Klienta. Poinformowanie Klienta nastąpi co najmniej na 30 dni przez oddaniem Usługi na przechowanie.
7. Jeżeli Klient dopuszcza się zwłoki w odbiorze Usługi Sprzedawca jest również uprawniony do wezwania Klienta do odbioru Usługi, z wyznaczeniem Klientowi dodatkowego terminu co najmniej 30 dni na dokonanie odbioru Usługi i zagrożeniem, że w razie bezskutecznego upływu tego terminu będzie on uprawniony do odstąpienia od umowy z Klientem. Po bezskutecznym upływie tego terminu Sprzedawca będzie (według swojego wyboru) uprawnione do żądania wykonania przez Klienta zobowiązania umownego oraz naprawienia szkody Sprzedawcy wynikłej ze zwłoki Klienta albo do odstąpienia od umowy z Klientem. W razie odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi wszystko, co otrzymało od Klienta na mocy umowy (a Klient obowiązany będzie to przyjąć). Sprzedawca będzie uprawniony do żądania od Klienta zwrotu tego, co świadczył w wykonaniu umowy oraz naprawienia szkody wynikłej z niewykonania przez Klienta zobowiązań umownych.